Немає нальоту - немає проблем!

«Немає нальоту - немає проблем», - не так давно ці слова я почула від хорошої знайомої і за сумісництвом пацієнтки. Вона подзвонила і захотіла записатись на огляд та на «чистку». На мої слова: «Ви ж недавно були на прийомі, і у вас чудова гігієна», вона відповіла: «Вже минуло півроку», і зауважила: «Я ж знаю, немає нальоту на зубах - немає проблем!». Це золоті слова, які втілюють головний принцип профілактики захворювань ротової порожнини. Тому що майже у 95% випадків основною причиною виникнення карієсу, пародонтиту, гінгівіту є патогенна мікрофлора.

Слово «карієс» у перекладі з латини означає «гниття зуба». Теорій карієсу багато, але провідну роль віддають бактеріям. Є поняття про карієсрезистентність зубів, але, що ми бачимо в клініці? Навіть карієсрезистентні зуби вражаються карієсом в тих ділянках, де постійно знаходиться наліт. Наліт - це конгломерат із залишків їжі, мікроорганізмів, злущеного епітелію та продуктів життєдіяльності мікроорганізмів. Внаслідок цієї життєдіяльності виділяється кислота, pH ротової порожнини змінюється в кислу сторону, що підвищує проникність емалі (ніби пом'якшує її). Якщо зуби покриті нальотом, слина не може виконувати свою ремінералізуючу функцію на 100%. Ремінералізація - процес насичення емалі кальцієм, фосфором, фтором та ін. Всі ці процеси можуть викликали демінералізацію емалі з подальшим руйнуванням, якщо не вжити відповідних заходів профілактики. На щастя, емаль здатна відновлюватися (якщо карієс у стадії плями).

Що стосується ясен, то тут основною причиною та пусковим механізмом є бактеріальний наліт. Якщо є генетична схильність до захворювань ясен і буде виражений бактеріальний наліт, захворювання ОБОВ'ЯЗКОВО розвинеться. А за умови хорошої гігієни захворювання може не проявитись, тому що немає місцевого подразнювального фактора. Якщо ж захворювання проявиться, то у більш зрілому віці та у легкій формі, яку просто перевести у фазу стійкої ремісії.

Часто говорять про профілактику карієсу, але багато людей не розуміють, що за умови гарної індивідуальної гігієни та регулярного відвідування стоматолога (для огляду, професійної чистки, ремінералізуючої терапії) можна попередити виникнення «дірочок» в зубах, їх ускладнень та проблем з яснами (кровоточивість, неприємний запах з рота, рухливість зубів).

Останні роки в Україні батьки стали більш «просунуті» в плані профілактики. Вони водять дітей до стоматолога з раннього віку, чистять і лікують молочні зуби, герметизують постійні зуби, проводять глибоке фторування - для таких батьків це відомі і нестрашні слова :) А ці дітки не знають, що таке лікування зубів зі свердлінням, уколом та іншими «бонусами» стоматологічного лікування. Вони впевнені, що лікування зубів - це їх чищення щіточкою, покриття «лаком», катання в стоматологічному кріслі, перегляд мультиків, подарунки :)

Краща для здоров'я та дешевша - профілактика: періодична чистка у стоматолога, глибоке фторування, гарна гігієна вдома, а якщо і з'явилась каріозна порожнинка, то своєчасне її лікування.

В багатьох клініках у прайсі є пункт «Урок гігієни». Зазвичай, це платна процедура, але ті гроші (незначні), які ви витратите на неї - ніщо у порівняні з вартістю лікування кореневих каналів з подальшим протезуванням або парадонтологічним лікуванням.

У нашій клініці урок гігієни безкоштовний. Навіть якщо його необхідно провести декілька разів (тому що не у всіх виходить вичищати зуби ідеально відразу - комусь і трьох уроків буває недостатньо). Але безнадійних людей немає. При бажанні і деяких мануальних навичках можна звести домашню гігієну до приємної процедури, яка триває декілька хвилин на день і забезпечує ідеальний результат. В нашій клініці ми ІНДИВІДУАЛЬНО підберемо зубну щітку, пасту, нитку та ін., враховуючи потреби кожної людини.

Отже, підсумую: не буде бактеріального нальоту -

• не буде з'являтись карієс;
  • не буде запалення ясен;
  • будуть довго служити пломби (не буде рецидивуючого карієсу);
  • будуть довго служити коронки;
  • не буде неприємного запаху;
  • якщо вже є парадонтит, буде стійка ремісія;
  • в роті не буде осередків хронічної інфекції.

Матеріал підготувала терапевт-стоматолог Діденко Інна Костянтинівна